Sprzedawaj więcej w sklepie internetowym używając maili transakcyjnych

Pomyśl, jakby to było fajnie, gdyby Twoi klienci, którzy spontanicznie dokonali u Ciebie jednorazowego zakupu, stali się Twoimi wiernymi, stałymi klientami? Zaczynali sezon do sprawdzenia Twoich nowości i nie wyobrażali sobie zakupów u konkurencji? Dzięki stosowaniu dobrych maili transakcyjnych możesz to osiągnąć, a tym samym zwielokrotnić swoją sprzedaż.

Czym właściwie jest mail transakcyjny?

Oczywiście, jest to informacja o dokonaniu transakcji wysłana drogą mailową, jednak rozumiejąc ją wyłącznie w taki sposób marnujemy jej potencjał. Dlaczego mail transakcyjny jest taki waży? Ponieważ żaden nie jest tak bardzo oczekiwany, jak właśnie ten. Poza tym, maile transakcyjne mają najwyższy współczynnik odczytywania. Dzieje się tak, ponieważ każdy, dokonując zakupów za pośrednictwem Internetu, chce upewnić się, że wszystko zadziałało, wpłata wpłynęła na konto i że sklep potwierdza jej otrzymanie. Poza tym interesuje nas również planowany termin wysyłki towaru. Zazwyczaj taki mail czytamy tuż po dokonaniu zakupów i nasze całe skupienie poświęcamy informacjom tam zawartym.

Już zapewne się domyślasz, o co chodzi. Skoro już mamy uwagę naszego klienta, pojawia się jedyna w swoim rodzaju szansa na dokonanie dodatkowych transakcji. Warto ją wykorzystać, ale żeby tak się stało musisz zastosować kilka chwytów.

Zdobądź zaufanie klienta.

Żeby pokazać zaangażowanie i stworzyć partnerską atmosferę, dobrze jest zwracać się do klienta po imieniu i jak najbardziej spersonalizować naszego maila. Wiadomo, że klienci lubią opcję śledzenia przesyłki, zatem koniecznie o niej pamiętaj, jest ona również przydatna dla osób obsługujących klienta, ponieważ spora część pytań dotyczy właśnie kwestii wysyłki, a tak klient może sam sprawdzić jej status. Jednak obowiązkowo jest na dole podaj kontakt do działu obsługi klienta, żeby klient mógł się skontaktować w przypadku pytań czy niejasności. Wysokie standardy obsługi klienta to coś, co bardzo wpływa na wzrost zaufania.

Newsletter.

Skoro klient dokonał zakupu, to znaczy interesuje się Twoją branżą. Istnieje szansa, że będzie chciał dostawać informacje branżowe, nowości, ciekawostki w formie newslettera. Zaproponuj mu to, a na pewno to doceni. Można również zaproponować w zamian za przystąpienie rabat na kolejne zakupy. To dobry sposób na to, żeby klient wrócił właśnie do Ciebie jak będzie planował kolejne transakcje.

Media społecznościowe.

Wszyscy lubimy je przeglądać. Dzięki Twojemu mailowi transakcyjnemu, Twój odbiorca może zacząć śledzić Twój profil, a od tego już krok do zostania prawdziwym fanem. Umieść w widocznym miejscu ikonki z adresami Twoich fan pageów w mediach społecznościowych. Zachęć go, obiecując, że tam może uzyskać interesujące porady i nawiązać kontakt z innymi użytkownikami, a także wziąć udział w atrakcyjnych konkursach z nagrodami. Jeśli klient zacznie śledzić Twój profil – zapewne będzie się bardziej identyfikował z Twoją marką.

Program lojalnościowy.

To idealne narzędzie do przyciągania klientów. Poinformuj, że za zakupy, których dokonał mogą mu zostać przyznane punkty i w przyszłości otrzyma jakiś produkt ze sporym rabatem, albo nawet jakiś gratis. Co ileś zamówień możesz wprowadzić darmową wysyłkę. Nagrody i bonusy spowodują, że klient sam będzie chciał wracać i kolekcjonować punkty.

Promocja czasowa.

Bardzo dobrym pomysłem jest również zaproponowanie zniżki, która będzie ograniczona krótkim terminem. Na przykład – druga rzecz -50% w ciągu trzech dni. To bardzo mocno działa na klientów, ponieważ są oni jeszcze podekscytowani zakupami i chcą już z nich korzystać.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 thought on “Sprzedawaj więcej w sklepie internetowym używając maili transakcyjnych

  1. Każdy sposób na zwiększenie sprzedaży online jest na wagę złota, szczególnie teraz w czasie pandemii. O mailach transakcyjnych jakoś nie słyszałam wcześniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *