Slogan reklamowy – więcej niż słowa

Znany napój energetyzujący doda Wam skrzydeł, a z popularną margaryną się Wam upiecze? Któż nie zna tych sloganów reklamowych? Te znane hasła stały się niejako częścią popkultury. To świetnie obrazuje jak duża może być siła dobrego sloganu w budowaniu wizerunku. W czym tkwi tajemnica sukcesu tych krótkich zdań? Postaramy się dzisiaj odkryć ten sekret!

Dobry slogan to taki, który przykuwa uwagę, łatwo go zapamiętać i wyróżnia się na tle konkurencji. Brzmi prosto, prawda? Jednak jak te teoretyczne założenia wcielić w życie i stworzyć hasło reklamowe, które wyniesie nasz brand na wyżyny popularności?

Słowa, które zapewniają sukces

Kultowy slogan to nie tylko zbitek przypadkowych, wpadających w ucho zdań. Przede wszystkim to idea zaklęta w wyrażeniu. Co mamy na myśli? Otóż nawet najlepsze hasło reklamowe, które nie będzie kojarzyło się z naszą marką nie zapewni nam masowej popularności. Dlatego ważne jest to, by slogan pasował do nazwy naszej marki ,a jednocześnie obrazował jej wartości. Ponadto byłoby doskonale, gdyby hasło w jakiś sposób wskazywało na korzyści, które wiążą się z naszą ofertą. Istotne jest też to, by wyrażenie było krótkie, dzięki czemu będzie lepiej zapamiętywane. Długie i skomplikowane zwroty mogą wydawać się odbiorcom nudne oraz przytłaczające. Warto, żeby nasze hasło było na tyle ciekawe, żeby użytkownicy chcieli cytować je w mowie potocznej. Dzięki temu wejdzie do popkultury, a wraz z nim nasz brand.

Jak wymyślić najlepszy slogan?

Z pewnością nie jest to zadanie łatwe. Ten proces powinien być poprzedzony analizą wartości brandu, unikalnych cech naszej oferty oraz przewag konkurencyjnych. Ponadto warto zrobić analizę konkurencji oraz wykonać research najpopularniejszych haseł reklamowych na świecie. Nie ma sensu kopiować lub tworzyć podobnych haseł do tych istniejących, jednak taki przegląd może być ciekawym źródłem inspiracji.

Slogan reklamowy to ważny element budowania wizerunku, który często jest pomijany przez osoby tworzące brand. Warto, jednak już na etapie kreowania marki stworzyć hasło, które będzie określało naszą ofertę.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *