Reklama w sieci czy może tradycyjna? Która z nich jest lepsza?

Reklama w sieci czy może tradycyjna? Która z nich jest lepsza? Każde przedsiębiorstwo, które chce odnieść sukces i pozyskać nowych klientów musi zadbać o skuteczną reklamę. Marketing zarówno ten prowadzony w Internecie jak i w tradycyjnym sposób jest bardzo ważny. Coraz większa liczba przedsiębiorstw przeniosła swoją działalność do Internetu i to właśnie tam reklamuje swoje biznesy. Marketing tradycyjny wciąż istnieje, jednak czy wciąż jest opłacalną formą promocji. Przedsiębiorstwa najczęściej skupiają się na promocji w sieci, ponieważ twierdzą, że jest to bardziej precyzyjne i skuteczniejsze narzędzie. Jednak czy faktycznie tak jest, czy reklama w sieci jest bardziej skuteczna niż ta tradycyjna?

Reklama w sieci

Czy reklama tradycyjna nadal jest skuteczna?

Na początku zacznijmy od określenia czym jest tradycyjna reklama. Za taką reklamę uważa się telewizję, prasę, radio bądź reklamę zewnętrzną. Jak można zauważyć młodzi ludzie rzadko kiedy korzystają z telewizji. Zdecydowanie chętniej sięgają oni po Internet, ponieważ to właśnie tam mogą znaleźć wszystkie interesujące ich rzeczy. Reklama tradycyjna mimo tego, że wciąż jest wykorzystywana to jednak znacznie rzadziej niż kiedyś. Nawet spoglądając na miasta możemy zauważyć, że jest zdecydowanie mniej reklamy zewnętrznej, takiej jak bilbordy. Ponieważ miasta uważają, że szpecą one ich wizerunek.

Reklama w Radiu czy telewizji będzie miała swoje plusy, jednak posiada ona również minusy, które są mocno widoczne. Na pewno plusem reklamy tradycyjnej będzie to, że dotrze ona do starszej grupy klientów, dlatego też, jeżeli przedsiębiorstwo oferuje produkty właśnie go starszych osób wówczas lepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie reklamy w telewizji czy Radiu. Co więcej radio towarzyszy ludziom w trakcie domowych obowiązków. Dlatego też czasami reklama trafia do nich nawet mimo tego, że nie są oni jej do końca świadomi.

Reklama w sieci, dlaczego tak chętnie jest ona wybierana?

Reklama w sieci jest wybierana bardzo chętnie szczególnie, dlatego że Internet oferuje przedsiębiorstwom bardzo wiele rodzajów promocji. Mogą oni skorzystać z wyszukiwarki internetowej Google, z mediów społecznościowych, a także z różnych narzędzi takich jak content marketing, marketing szeptany czy influencer marketing. Sposobów jest naprawdę mnóstwo i to właśnie każdy przedsiębiorca może dopasować do siebie najbardziej satysfakcjonujący go sposób. Wyszukiwarka Google to jedna z najbardziej popularnych i to właśnie tam wiele firm promuje swoje biznesy.

Dzięki niej mogą docierać do potencjalnych klientów, ale także można poznać ich zachowanie to znaczy kto klika w reklamę, a także to, który towar jest najchętniej kupowany. Innym sposobem będzie oczywiście wykorzystanie mediów społecznościowych, z których korzysta bardzo duża liczba użytkowników. Są one więc idealnym miejscem na zaprezentowanie produktów i usług. Co więcej dzięki mediom społecznościowym firma ma możliwość nawiązania relacji z odbiorcą, poznania go oraz pozyskania na jego temat wielu cennych informacji.

czy Reklama w sieci jest skuteczna

Reklama w sieci – jakie są jej zalety?

Reklama w sieci będzie miała bardzo wiele zalet. Przede wszystkim jej koszt będzie niższy niż koszt reklamy tradycyjnej. Reklama w telewizji może kosztować nawet kilkaset tysięcy zł, reklama w internecie często rozliczana jest metodą cost per click, co oznacza, że przedsiębiorstwo zapłaci za reklamę dopiero w momencie, gdy użytkownik w nią kliknie. Kolejną zaletą reklamy w sieci jest możliwość określenia do jakiej grupy odbiorców reklama ma docierać. Można to zrobić na podstawie wieku, płci, ale także zainteresowań i potrzeb. Kolejną w dużą zaletą reklamy online jest możliwość mierzenia efektów, dzięki reklamie takiej firma będzie w stanie określić czy podejmowane działania są skuteczne czy też nie przynoszą efektów takich na jakie oczekuje firma.

Marketing a reklama

Marketing i reklama są bardzo często używane zamiennie, jednak nie do końca jest to poprawne, ponieważ między reklamą, a marketingiem istnieje bardzo wiele różnic. Marketing to działania, które mają na celu zidentyfikowanie potrzeb i wymagań odbiorców. Reklama natomiast jest sposobem na promowaniu firmy oraz jej produktów i usług. Marketing jest więc pojęciem zdecydowanie bardziej szerokim, a reklama jest częścią marketingu.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *