Przewodnik po reklamie mobilnej. Jak zacząć?

Większość wyszukiwań okolicznych biznesów (fryzjer, mechanik, pizzeria) odbywa się dziś przez smartfon. Warto być tam, gdzie sto procent uwagi skupiają Twoi klienci, a więc na ekranie ich telefonu.

Social-media: Najprostsze rozwiązanie

Jeśli Twoje reklamy są na Facebooku lub Instagramie, to już korzystasz z reklamy mobilnej. Targetowaną kampanię w mediach społecznościowych możesz zaplanować sam lub zamówić w agencji. Dzięki temu reklama może pokazać się tylko osobom, które przebywają w danej okolicy, co zwiększy jej potencjał.

Reklamy wewnątrz aplikacji?

Jeśli Twoje usługi da się zamówić przez aplikację, a produkty są w porównywarce cen, to warto się tam reklamować. Po pierwsze: znajdź aplikacje, w których da się wyszukać Twój produkt lub zamówić usługę. Według eMarketer 89 proc. czasu z telefonem w dłoni spędzamy na korzystaniu z aplikacji.

Reklama mobilna na poziomie wyszukiwarki

Reklama mobilna Google to nic innego, jak płatne reklamy pojawiające się nad wynikami wyszukiwania na telefonie. Jeśli się na nie decydujesz, musisz mieć pewność, że Twoja strona jest przyjazna aplikacjom mobilnym i intuicyjna.

Czy opłaca się reklamować w grach?

Jeśli gra jest darmowa, twórcy skądś muszą czerpać zyski. Najczęściej sięgają po płatne reklamy wyświetlające się w trakcie gry. 73 proc. graczy rozumie, że dostają produkt w zamian za oglądanie reklam i akceptuje ten model (dane IronSource). Nic dziwnego, że w 94 proc. darmowych gier już są reklamy. Aby Twoja się wyróżniła, powinna być świetnie dopasowana do potrzeb gracza lub bardzo oryginalna w treści.

Jak zacząć kampanię mobilnej reklamy?

Do wyboru masz kilka platform:

  • Google Ads
  • Applovin
  • Facebook Ads
  • Instagram Ads
  • Twitter Ads
  • Unity
  • Apple Search Ads.

Jaką formę przybierają reklamy mobilne?

Najczęściej są to bannery, grafiki i video.

  • Najbardziej naturalne są promowane posty o tematyce podobnej do tego, co interesuje użytkownika.
  • Na drugim miejscu są banery natywne, czyli promocja marki np. wewnątrz gry, w formie jak najbardziej zbliżonej do całej aplikacji.
  • Skuteczność wyskakujących banerów i okienek zależy od branży i częstotliwości. Warto zapewnić łatwą możliwość zamknięcia baneru tym, którzy nie są zainteresowani reklamą mobilną.
  • Dobra reklama video wciągnie jak content organiczny. Raczej jednak nie decyduj się na video z automatycznie włączonym dźwiękiem – sam nie lubisz ryczących reklam.

A może stary, dobry, SMS?

Polskie prawo zakazuje bezprawnego używania prywatnych numerów telefonów, więc nie polecamy tej formy reklamy. Jednak jeśli już masz klientów, możesz za ich zgodą wysyłać im ciekawe informacje lub przypomnienia. W ten sposób SMS stanie się kolejną formą marketingu mobilnego. Możesz zaryzykować też wysyłkę niewielkich rozmiarów MMS-ów jeśli wiesz, że użytkownik nie będzie musiał płacić za ich odebranie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *