Promowanie firmy, obecnie głównie skupia się na działaniach w Internecie. Ze względu na to, że media społecznościowe stały się bardzo popularne w ostatnim czasie, firmy wykorzystują je do reklamowania swoich produktów i usług, a także do komunikowania się ze swoimi odbiorcami, nawiązywania z nimi kontaktu i budowania pozytywnego wizerunku. Wszystkie te czynności wymagają dużego zaangażowania, wiedzy i poświęcenia czasu. Przedsiębiorstwa widzą w social mediach jednak duży potencjał i wiele możliwości. W jaki sposób promowanie firmy, może przebiegać i jak to robić by było skuteczne?
Promowanie firmy – jak to robić by było skutecznie?
Promowanie firmy w mediach społecznościowych to bardzo duża szansa nie tylko dla dużych korporacji, ale także dla małych, lokalnych przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają swoją przygodę z promocją. Jest to bardzo proste i całkiem tanie, a zyski mogą być bardzo zadowalające. Co robić, aby w jak najlepszym stopniu wykorzystać social media?
- Pokaż się na rynku lokalnym – wiele firm zapomina jak duże znaczenie ma rynek lokalny i próbuje walczyć z ogromną konkurencją na większych rynkach co oczywiście nie jest błędem, jednak zwykle nie przynosi to takich efektów jakich oczekuje przedsiębiorstwo. Warto więc pomyśleć na samym początku o pozycjonowaniem lokalnym i działaniach na mniejszym obszarze.
- Załóż konto w Google Moja Firma – po założeniu konta, można utworzyć darmową wizytówkę firmy, która będzie wyświetlała się po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy w wyszukiwarkę. Wizytówka zawiera wszystkie podstawowe dane o przedsiębiorstwie i w bardzo łatwy sposób pozwala klientom dotrzeć do przedsiębiorstwa.
- Social media dają możliwość prowadzenia dialogu – i właśnie dlatego promowanie firmy, w mediach społecznościowych nie polega na monologu i zasypywaniu odbiorców różnego rodzaju contentem, ale na prowadzeniu z nimi dialogu, poznawaniu ich. Czytanie komentarzy i odpowiadanie na nie to jeden z głównych działań jakie powinno się podejmować, co więcej dodając posty warto zadawać w nich pytania do swoich odbiorców, by zmotywować ich do wchodzenia w interakcje. Oczywiście jest wiele innych sposobów na angażowanie klientów w swoje czynności, warto je wykorzystać.
- Wykorzystaj social selling – media społecznościowe to też miejsce, gdzie użytkownicy wymieniają się swoją wiedzą, doświadczeniem i informacjami. Coraz częściej pojawia się w nich wiele pytań w stylu „czy zna ktoś najlepszego…” albo „mógłby ktoś polecić…”, no właśnie i ludzie polecają, ale ty jako właściciel przedsiębiorstwa możesz wyjść swoim klientom naprzeciw i pokazać, że to właśnie twoja firma jest najlepsza. Oczywiście nie może być to nachalna reklama, ale po prostu wyjaśnienie czym się zajmujesz i jak możesz pomóc.
- Bądź konsekwentny – promowanie firmy, by mogło przynieść wymagane efekty, musi być wykonywane systematycznie i konsekwentnie. Nie da się robić czegoś po macoszemu, ponieważ odbiorcy zaraz coś takiego wyczują i nie będzie to w żaden sposób przydatne firmie. Natomiast jeśli klient zauważy, że przedsiębiorstwu zależy na odbiorcy i angażuje się ono w swoje działania, na pewno jego wiarygodność w oczach konsumentów wzrośnie.
Instagramowe hasztagi. Jak ich używać i dlaczego są ważne?
Hasztagi na Instagramie są bardzo ważne, ponieważ są one dla algorytmu tego portalu tym czym słowa kluczowe dla Googla. Odpowiednie ich używanie i dobieranie może zwiększyć ilość osób, które zobaczą post podpisany danym hasztagiem. Jak więc ich używać, by zostać zauważonym?
- Należy dopasować wielkość znaczników do wielkości swojego profilu – jeśli profil nie posiada dużej ilości obserwujących, nie opłaca się używać znaczników, których użycie przekracza 250 000, istnieje mała szansa na to, że w tak dużej ilości ktoś zauważy taki post. Z drugiej jednak strony nie powinno się też używać takich hasztagów, których użyto poniżej 10 000 razy.
- Warto nawiązać do tematyki jaka znajduje się na zdjęciu – użycie hasztagu, który w żaden sposób nie wpisuje się w to co jest na zdjęciu, również nie będzie miało sensu. Warto więc zobaczyć co dokładnie jest na zdjęciu i co wyróżnić hasztagiem.