Po co prowadzić bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego, jest dla przedsiębiorstwa dobrym pomysłem w szczególności w sytuacji, kiedy posiada ono dużo pomysłów na treści, którymi mogłoby ono podzielić się ze swoimi odbiorcami. Content marketing zaczął zyskiwać na popularności co też wpłynęło na zwiększenie zainteresowania blogiem firmowym. Dzięki niemu firma może komunikować się z odbiorcami i informować ich o rzeczach, które mogą być dla nich przydatne i pożyteczne. Prowadzenie bloga firmowego ma wiele zalet od zbudowania więzi z klientem do zwiększenia pozycji witryna w wynikach wyszukiwania. Ważne jest jednak, aby wcześniej zapoznać się ze swoim odbiorcą, by móc wiedzieć jakie treści publikować na swoim blogu firmowym. Czy warto prowadzić bloga firmowego? Jakie korzyści można czerpać dzięki takiej aktywności?

bloga firmowego

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

Blog firmowy jest dobrym sposobem na promocję przedsiębiorstwa, nie jest to droga forma reklamy i nie wymaga ona żadnych specjalistycznych narzędzi, ważne jest jednak, aby był on prowadzony przez osobę, która jest ekspertem w swojej dziedzinie. Powinna ona potrafić pisać w ciekawy sposób tak, aby tekst interesował odbiorcę. Jeżeli chodzi o koszt prowadzenia bloga firmowego to przede wszystkim będzie to czas. Trzeba go zainwestować, aby powstały content był jak najbardziej wartościowy. Jakie korzyści można czerpać dzięki prowadzeniu bloga firmowego?

  1. zbudowanie trwałej więzi z klientem – przede wszystkim dzięki prowadzeniu bloga możliwe jest zbudowanie więzi z klientem, ponieważ ta forma promocji jest zdecydowanie mniej formalna i pozwala zmniejszyć dystans między odbiorcą, a organizacją. Można pokazać odbiorcy, że za nazwą firmy stoi zgrany zespół, który potrafi ze sobą współpracować. Prowadząc bloga warto wchodzić w dyskusje ze swoimi odbiorcami odpowiadać na ich pytania, ponieważ to właśnie te gesty, będą pokazywały potencjalnym klientom, że organizacja jest zaangażowana w budowanie z nimi relacji. Dzięki temu mogą oni zapamiętać witrynę, polecać przedsiębiorstwo swoim bliskim, a także często korzystać z jego usług.
  2. poprawa widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania – kolejnym dużym plusem widocznym w prowadzeniu bloga, jest zwiększona widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Wartościowa treść publikowana na stronie to element, który mocno wpływa na pozycjonowanie. Wyszukiwarki internetowe postrzegają stronę, na której znajduje się ciekawa i przydatna użytkownikowi treść, za zdecydowanie bardziej godną uwagi. Stąd też będą one wyświetlały i polecały taką stronę użytkownikowi, aby odwiedził ją i dzięki temu uzyskał wartościową informację.

Ważne, aby wiedzieć, że prowadzenie bloga firmowego, wcale nie musi być publikacją tylko treści, można również umieszczać ciekawe infografiki czy treść w formie wideo, które można publikować także w mediach społecznościowych.

po co prowadzić bloga firmowego

Jakie treści powinny być publikowane na blogu firmowym?

Kluczową kwestią, jeżeli chodzi o prowadzenie bloga firmowego jest to jakie treści na nim publikować. Publikowane treści powinny być przede wszystkim dopasowane do zainteresowań i potrzeb odbiorców, kiedy użytkownik zauważy, że na stronie regularnie publikowana jest treść, która odpowiada na jego zapytania, wówczas istnieje duża szansa, że zacznie on częściej ją odwiedzać. Co więcej bez regularnej publikacji contentu wyszukiwarki również będą widziały, że strona nie rozwija się więc nie będzie ona pozycjonowana wysoko. By móc rozpocząć pisanie treści na bloga, warto wcześniej dokonać analizy swojego odbiorcy, aby dowiedzieć się jakich informacji on poszukuje i czym się interesuje. Należy oczywiście pamiętać, że treści powinny być zbliżone tematycznie do działalności jaką prowadzi organizacja.

Blog a pozycjonowanie strony firmowej

Prowadzenie bloga firmowego, będzie wpływało także na pozycjonowanie strony internetowej. Tak jak to już zostało wcześniej wspomniane, wartościowe treści, które będą zamieszczane na blogu, mogą zostać lepiej odebrane przez wyszukiwarki internetowe, które będą taką stronę uznawały za bardziej wartościową, co przełoży się na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Treści te muszą być także zoptymalizowane pod kątem SEO. Powinny one zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, a także powinny zostać dopasowane do branży. Blog firmowy to dobry sposób na dotarcie do klienta oraz na zwiększenie pozycji swojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *