Jak wykorzystać potencjał TikToka w marketingu?

TiKToka pokochali młodzi ludzie na całym świecie. Z tego potencjału garściami czerpią też specjaliści w zakresie marketingu kreując kampanie reklamowe z wykorzystaniem tego kanału społecznościowego. Jak wykorzystać potencjał TikToka w biznesie? Mamy kilka wskazówek, dzięki którym odkryjesz nowy, efektywny kanał komunikacji dla swojego brandu.

Tak zwana generacja Z pokochała TikToka, czyniąc z tego kanału jeden z ważniejszych filarów komunikacji w mediach społecznościowych. Wydaje się Wam, że to nie jest profesjonalne źródło komunikacji biznesowej, a jedynie zabawa dla młodych? W istocie, rzeczywiście użytkownicy TikToka to przede wszystkim osoby poniżej 25. roku życia. Jednak trend ten powoli zaczyna się przełamywać, a firmy coraz częściej wykorzystują ten kanał do budowania angażującej komunikacji. Twój target to wyższa grupa wiekowa, wiec wydaje się Wam, że TiKTok jest Wam zupełnie zbędny. Można potraktować go jako sposób na ocieplenie wizerunku ,a nawet medium pozwalające wychować przyszłe pokolenia klientów poprzez edukowanie i budowanie świadomości marki. TiKTok może być, więc doskonałą inwestycją w przyszłość, która zwróci się za jakiś czas. Jeśli, jednak chcecie budować wieloletni potencjał swojej marki, to warto sięgnąć po ten rodzaj komunikowania się z młodymi ludźmi, którzy w przyszłości zamienia się w świadomych Waszego brandu klientów.

Jak komunikować się na TiKToku

TiKTok jak każdy kanał marketingowy powinien być prowadzony kreatywnie. Jednak tutaj oprócz standardowego budowania zainteresowania, powinniśmy wyróżniać się odwagą contentowym i nieszablonowym myśleniem. Kreowanie treści w tym kanale w dużej mierze opiera się na łączeniu prostych materiałów video z różnymi filtrami. Liczy się tutaj dynamika i pomysłowość. TiKTok to tez popularne inicjatywy typu challenge, które cechuje duże zaangażowanie. Statystyczny użytkownik tego medium społecznościowego spędza na nim ponad 40 minut dziennie. Jest, więc o co walczyć, bowiem dynamika wzrostu aplikacji jest znacznie szybsza niż w przypadku Facebooka, czy Instagrama. Warto, więc poświęcić nieco energii na kreowanie skupiającego uwagę firmowego contentu, który pozwoli zbudować zaangażowaną społeczność.

Kto powinien działać na TikToku? Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, ten kanał to świetny sposób na budowanie świadomości marki u młodszych pokoleń, więc to niezbędny element wieloletniej strategii rozwoju. Co w przypadku mniejszych firm, które nie mają nakładów personalnych, by inwestować w działania, które zwrócą się za kilka lat? Wówczas powinniście rozważyć działania na TikToku, jeśli Waszą grupą docelowa są osoby młode lub twarzami Twojego brandu są osoby aktywnie działające w tym kanale. Poza tym TiKTok to świetna propozycja dla wszystkich, którzy szukają nowych, niestandardowych sposobów na komunikację z klientami.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *