Gdzie szukać i jak wybrać influencera?

Zastanawiasz się, jak wybrać influencera, w dobie, gdy na decyzje zakupowe klientów w dużej mierze wpływają opinie na temat danego produktu? Nic dziwnego, w końcu ciekawie przeprowadzone kampanie reklamowe, mogą być doskonałą przynętą… Podpowiadamy, gdzie szukać i jak wybrać influencera, by się nie zawieść.

Jak wybrać influencera – od czego zacząć?

Nie wiesz, jak wybrać influencera, który nie zawiedzie? Spokojnie, nasza w tym głowa, żeby ci pomóc! Po pierwsze zastanów się nad tym, czego oczekujesz od współpracy z influencerem. Jaki jest Twój cel? Do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć i przy wykorzystaniu jakich mediów? To z pewnością pozwoli odpowiedzieć na pytanie: jak wybrać influencera? Dodajmy – dobrego influencera.

Gdzie znaleźć dobrego influencera?

Jak wybrać influencera – od czego zacząć

Zasadniczym pytaniem jest nie tylko, jak wybrać influencera, ale także gdzie go szukać? Osobę godną polecenia możemy spróbować poszukać samodzielnie – jedną z popularniejszych metod jest zapytanie przyjaciół i znajomych. Może ktoś z nich korzystał w ostatnim czasie z usług influencera i jest nam w stanie kogoś polecić.

Taka rekomendacja jest na pewno więcej warta niż suche opinie w Internecie. Kolejną metodą jest przeglądnięcie specjalnych platform czy grup na social mediach, które zrzeszają influencerów przeróżnej maści. Oczywiście sprawdzi się także wyszukiwarka Google. Za jej pomocą możemy dotrzeć do strony konkretnego influencera (w zależności od tego, czego szukamy, może to być np. Instagram). Oczywiście istnieją także agencje influencer marketingu. W ich przypadku należy się jednak liczyć z większymi kosztami współpracy.

Na co zwrócić uwagę wybierając influencera?

Wiedząc już, gdzie można znaleźć influencera, powróćmy do pytania, jak wybrać influencera? Na pewno wybór ten nie powinien być lekkomyślny i przypadkowy. Każdy influencer zostawia bowiem pewne ślady, które mogą zdradzić, z jaką właściwie osobą mamy do czynienia.

  • Zwróć uwagę na to, w jaki sposób wypowiada się dana osoba. W końcu styl to pierwsza oznaka jakości,
  • Sprawdź zaangażowanie followersów, być może nie wszyscy są realnymi fanami?
  • Zorientuj się, co właściwie publikuje dany influencer, czy jest w tym cokolwiek, co mogłoby stanowić wspólna oś z naszym produktem/marką?
  • Jakie komentarze zostawiają użytkownicy, o czym dyskutują?

Influencer do zadań specjalnych

Influencer do zadań specjalnych

Być może ”chodzi” ci po głowie slogan ‘Buduj zasięgi, czyli jak współpracować z celebrytami‘? W takim razie odpowiedź na pytanie jak wybrać influencera, staje się jeszcze prostsza. Nic tak bowiem nie przyciąga odbiorców jak twarz, którą znają i osoba, którą cenią oraz lubią. Nie musi to być oczywiście celebryta z pierwszych stron gazet, wystarczy, że będzie to rozpoznawalny w danych środowisku influencer…

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *