Działania marketingowe – in house, czy outside?

Marketing odgrywa niezwykle ważną rolę, jeśli w grę wchodzi dobrze prosperująca firma. Dzięki niemu, możemy zareklamować naszą działalność, dotrzeć do większego grona odbiorców, a także być bardziej produktywnymi. Dobry marketing to skuteczne działanie firmy, nastawienie na zyski i na osiąganie celów. To różnorodne formy pracy w firmie, dzięki którym, przy jak najniższych nakładach czasu i pracy, można osiągnąć jak największe zyski.

Wśród dostępnych rozwiązań, można wybrać dwie opcje: działania marketingowe in house i outside. Które z nich są lepsze? Na jakie warto postawić? Które zagwarantują nam zdecydowanie więcej korzyści? O tym wszystkim w poniższym artykule.

Działania marketingowe in house

Działania in house to marketing wewnętrzny, a więc prowadzenie wszelkich form marketingu i reklamy przez pracowników firmy. Nie zatrudniamy tutaj agencji reklamowej, nie korzystamy z pomocy firm zewnętrznych, ale wszystko robimy samodzielnie. In house rozbudował się w ostatnim czasie o bardzo popularne agencje wewnętrzne. Co to oznacza? W danej firmie zatrudniona jest grupa osób, która zna się na marketingu, ma stosowną wiedzę i doświadczenie. W ten sposób nie zatrudniamy nikogo z zewnątrz. Wykorzystujemy grupę naszych pracowników, prowadzi takie działania marketingowe.

Oczywiście, tak jak każde inne rozwiązanie, również marketing in house ma swoje wady i zalety.

Co przemawia za korzyściami takiego rozwiązania?

  • Doskonała znajomość firmy, marki, produktu lub usługi.

Jeśli prowadzimy marketing wewnętrzny, nie musimy zaznajamiać firmy zewnętrznej z naszą działalnością, z tym co robimy, co sprzedajemy, oraz jaki jest nasz produkt. Pracownicy naszej firmy znają go najlepiej ze wszystkich, a to sprawia, że mają oni zdecydowanie większą przewagę.Wiedzą, jakie zalety ma dane rozwiązanie, na czym należy skupić się w sposób szczególny, oraz do jakiego klienta się skierować, aby takie działania przyniosły zamierzony efekt.

  • Większe poświęcenie w celu osiągnięcia sukcesu.

Wiadomo, iż pracownik firmy, który tak naprawdępracuje również na swój sukces, będzie bardziej poświęcał się działaniom marketingowym, niż firma zewnętrzna, która ma do wykonania kolejny projekt. W przypadku pracowników, to w zależności od tego, czy marketing okaże się skuteczny, może to rzutować na dalszą kondycję firmy, a więc na podwyżki, dodatkowe możliwości itp.

  • Zdecydowanie lepsza komunikacja.

W przypadku współpracy na poziomie pracownik – pracodawca z pewnością ta komunikacja jest dużo lepsza.Zupełnie inaczej jest w przypadku, gdy mówimy o współpracy z firmą zewnętrzną, którą należy poznać, by jej zaufać, ale z którą nasze relacje nie będą na pewno tak elastyczne, jak z pracownikami, których znamy.

A jakie są wady marketingu in house? Co może być utrudnieniem w prowadzeniu takiej formy marketingu?

  • Mniejsze doświadczenie.

Pracownicy mają zazwyczaj mniejsze doświadczenie, jeśli nie pracują stricte w tej branży i nie zawsze są w stanie stworzyć takie kampanie marketingowe, jak zespół wykwalifikowanych w tej tematyce ludzi z agencji reklamowej.

Działania marketingowe outside

Działania outside to marketing zewnętrzny, a więc zatrudniamy firmę z zewnątrz, która będzie zajmowała się całą kampanią marketingową dla naszej firmy. Musi ona poznać naszą firmą, nasze produkty i usługi. Musi zobaczyć jak pracujemy, oraz co stanowi największe korzyści oferowanych przez nas rozwiązań. Kiedy zdobędzie tę wiedzę, będzie znała docelowego klienta i może działać. W tym przypadku, nieco więcej czasu zajmuje kwestia samego poznawania firmy, ale efekty końcowe zazwyczaj są bardzo zadowalające.

Jakie są zatem zalety marketingu outside? A jakie są jego wady? Co jest dobre, a co mniej skuteczne?

Zalety to:

  • Doskonała znajomość działań marketingowych.

Taka firma zna się na rzeczy, ma wiedzę, doświadczenie i ciekawe pomysły. Wciąż tworzy coś nowego i z góry nastawiona jest na powodzenie.

  • Świeżość.

Firma z zewnątrz, cechuje się świeżością. Daje nam coś innego, czego nie mamy na co dzień i co może wprowadzić duże zmiany w działania naszej firmy.

Wady to:

  • Mniejsze poświęcenie i zaangażowanie.

Firma zewnętrzna, zazwyczaj mniej poświęca się takim działaniom i wkłada mniejsze serce w porównaniu do pracowników. Dla nich, nasza firma to tylko jedno z kolejnych zleceń do zrealizowania.

Trudno jednoznacznie określić, które działania są lepsze. Wszystko zależy od tego, jakich mamy pracowników, jakąmają oni wiedzę, oraz co mogą nam zaoferować. Wiele zależy też od tego, co chcemy poprzez kampanię osiągnąć.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *