Buduj zasięgi, czyli jak współpracować z celebrytami

Współcześnie trendy kreuje się za pośrednictwem social mediów. Ma to odniesienie do wielu branż, dlatego influancerzy stali się nieodłącznym elementem każdej stabilnej strategii marketingu online. Wiele osób zajmujących się budowaniem wizerunku danej marki chciałoby rozpocząć współpracę z celebrytami mającymi gigantyczne zasięgi w mediach społecznościowych, jednakże nie do końca wie jak to zrobić. Przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, jak współpracować z influancerami.

Blogi, videoblogi, czy konta na popularnych portalach społecznościowych są dzisiaj jednymi z najpotężniejszych środków przekazu. Pod warunkiem, że autorem publikacji jest osoba znana o ugruntowanej pozycji na rynku. Z popularności celebrytów garściami czerpią kreatorzy reklamy. Jak to robić i po co?

Influancer marketing, dlaczego warto?

Zacznijmy od tego, dlaczego influancer marketing się opłaca! Przede wszystkim takie działanie pozwala na budowanie zasięgów, zwiększenie świadomości, wzbudza zaufanie i podsyca zainteresowanie. Ponadto współpraca z celebrytami może stać się znaczącym elementem stabilnej strategii contentowej oraz elementem zwiększającym ruch w witrynie.

Jak to robić?

Skoro już wiemy, że warto współpracować z influancerami ustalmy jak to robić. Przede wszystkim, żeby uniknąć efektu sztuczności, powinniśmy pozostawić współpracownikom swobodę twórczą. Dzięki temu uda się w sposób naturalny rozbudzić zainteresowanie użytkowników. Ponadto wybierając influancera do współpracy, warto kierować się tym, czy dana gruba fanów tego celebryty pasuje do targetu naszej marki. Ponadto warto wybierać influancerów mogących poszczycić się dużymi zasięgami, bowiem zasada jest prosta, im więcej followersów posiada dane konto, czy czytelników blog, tym więcej osób dowie się o naszej ofercie. Jednakże nie tylko kryterium ilościowe jest tu ważne, ale również ich jakość. Co mamy na myśli? Otóż, kiedy grupa skupiona wokół danego celebryty wykazuje duże zaangażowanie i aktywność, mamy większe szanse, że współpraca z tym influancerem przyniesie realne korzyści dla naszego brandu. Kolejną istotną kwestią jest to, żeby współpraca z celebrytami w zakresie promocji naszej marki, czy sklepu online była częścią większej strategii, a nie pojedynczym incydentem.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *