Blog a pozycjonowanie strony firmowej

Prowadzenie blogów firmowych jest już obowiązkowe, jeśli chcesz zaistnieć w sieci. Wiadomo, że ma to bardzo wiele korzyści dla twojego wizerunku, przyciągnięcia lojalnych klientów i wypromowania marki. Co jednak blog ma wspólnego z pozycjonowaniem strony firmowej? Dowiedz się, co zrobić, by blog firmowy wspierał pozycję strony w wyszukiwarce.

Lokalizacja bloga firmowego

Bloga firmowego możesz prowadzić na dwa sposoby – jako witrynę zewnętrzną, luźno powiązaną z twoją stroną, albo jako podstronę witryny firmowej. W obu przypadkach jest to dobre rozwiązanie, które ma swoje plusy dla pozycjonowania.

Jeśli będzie to miejsce na stronie firmowej, gdzie będziesz umieszczać wpisy, jest to dobry sposób na nasycenie strony słowami kluczowymi. Jeśli znów będzie to osobna witryna – łatwiej będzie poprowadzić strategie content marketingowe i potraktować blog jako miejsce do tworzenia linkowania zewnętrznego. Wybór lokalizacji zdeterminuje dalsze działania, ale w zasadzie jest to zależne od ciebie i twojego pomysłu na rozwój strony i strategii marketingowych.

Miejsce do umieszczania słów kluczowych

Blog firmowy może być traktowany jako sposób na zapełnienie treścią strony firmowej. Dzięki niemu możesz na niej umieścić więcej słów kluczowych i tak zwanych fraz z długiego ogona, które znacznie wpływają na wyniki wyszukiwania. Strony firmowe najczęściej zawierają mało treści, więc fizycznie nie ma miejsca, by w naturalny sposób wpleść zapytania i frazy kluczowe.

Blog pozwala więc na wzmocnienie SEO. Dzięki temu łatwiej o wejścia organiczne z Google, a dobrze napisany blog, zawierający wartościowe treści, przyciągnie czytelników na dłużej. Bloga przypisany do strony to także sposób na zwiększenie czasu, który jeden użytkownik spędza na niej. A to także jest premiowane przez Google w wyniku wyszukiwania – im więcej, tym większe prawdopodobieństwo dla algorytmów wyszukiwarki, że strona naprawdę jest godna uwagi.

Blog firmowy jako miejsce linków zewnętrznych

Jeśli zdecydujesz się poprowadzić bloga na serwisach zewnętrznych, możesz łatwiej uzyskiwać linki zewnętrzne do strony głównej. Dzięki temu będzie ona lepiej wypozycjonowana. Na dodatek taki pozornie niezwiązany z marką blog wydaje się po prostu bardziej wiarygodny dla czytelników i lepiej przekonuje ich, że naprawdę warto je czytać.

Blog firmowy może posłużyć jako źródło linkowania do strony firmowej. W tym wypadku jednak jest to tylko część większej strategii. Przyjęcie takiej metody nie oznacza, że można pozwolić sobie na publikowanie mniej wartościowych, krótszych czy mniej dopracowanych wpisów.

Content marketing a pozycjonowanie

Obojętnie, które miejsce na bloga wybierzesz, w każdym wypadku ważna jest jakość treści, które publikujesz. Content marketing to obecnie najważniejsza strategia, według której to wartościową i przydatną dla czytelników treścią przyciągasz nowych klientów.

To naprawdę dobrze się sprawdza, na dodatek content marketing może naprawdę pomóc w pozycjonowaniu. Blog firmowy to świetne miejsce, by publikować treści odpowiadające tej strategii – poradniki, długie, wartościowe i merytoryczne wpisy, bardzo dokładne opisy, case study i tym podobne. Po pierwsze – czytelnicy naprawdę to bardzo lubią. Po drugie – tego rodzaju treści są chętniej odwiedzane, lepiej zapamiętywane i bardziej cenione. A to oznacza więcej powrotów na stronę i więcej wejść. Jak wiadomo – im więcej wejść, tym wyżej w wyszukiwarce pojawia się strona i tym bardziej doceniają ją googlowskie algorytmy. Content marketing oczywiście nadal wymaga SEO i umieszczania słów kluczowych w odpowiednich kontekstach i miejscach, jednak sam w sobie także pomaga podbijać wyniki wyszukiwania.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 thought on “Blog a pozycjonowanie strony firmowej

  1. Blog jest pierwszym krokiem, żeby pozycjonować swoją stronę. Pozwala zapewnić na stronie odpowiednie słowa kluczowe i widoczność. Oczywiście nie można zapominać o optymalizacji.
    Sama strona bez optymalizacji niczego nie zwojuje w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *