Nie daj o sobie zapomnieć (remarketing)

Skuteczna kampania reklamowa to klucz do sukcesu. Obecnie należy inwestować nie tylko w tradycyjne formy kampanii. Nie możemy zapominać o tym co dzieje się w Internecie, gdzie mamy szansę na pozyskanie większej grupy odbiorców.

Remarketing – co to jest?

Mówiąc w skrócie jest to narzędzie, które umożliwia marce na przypomnienie o sobie klientom. Sprytnie wykorzystywane przez Google AdWords pozwala na powtórzenie przekazu reklamowego klientom potencjalnie zainteresowanym naszymi usługami. Statystyki pokazują, że niewielka ilość osób dokonuje zakupów podczas pierwszej wizyty na stronie. Remarketing nie pozwala zapomnieć o swojej ofercie ponownie (po jakimś czasie) pokazując potencjalnym odbiorcom swoje usługi. W tym momencie mamy większą szansę na zwiększenie swojej sprzedaży.

Google może pochwalić się wieloma partnerami strategicznymi, gdzie może znaleźć się miejsce na wyświetlanie reklam. OLX, gazeta.pl, interia.pl, wp.pl, YouTube, pudelek.pl i wielu innych – to właśnie na takich stronach nasza reklama może się pojawić ponownie.

Zasada działania remarketingu

Działanie tej funkcji Google AdWords jest bardzo proste. W pierwszej kolejności administrator musi na swojej stronie wpisać specjalny kod, który będzie odpowiedzialny za przypisanie (znanych wielu osobom) tzw.”ciasteczek” (cookies) użytkownikom odwiedzającym naszą stronę.

Jako potencjalni klienci wchodzimy na daną stronę. Google umieszcza “ciasteczko” w naszej przeglądarce. Opuszczamy daną witrynę i przechodzimy do dalszego przeglądania różnych witryn internetowych w Adsense. Zapisane “cookies” uruchamiają wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych. Widząc daną reklamę (niekoniecznie nawet w tym samym dniu) wracamy do niej dokonując tym razem zakupu danych produktów lub usług. Remarketing jak widać nie daje o sobie zapomnieć. Nie można jednak tego porównać do spamowania reklamami, jakie przydarzają się wielu firmom w bardziej nachalny sposób.

Formy re marketingu

Najkorzystniejszą formą reklamową w tym przypadku jest baner reklamowy łatwo przyciągający uwagę. Spotykany jest remarketing tekstowy, jednak jego skuteczność oddziaływania jest o wiele gorsza. Duży baner z minimalną ilością tekstu skutecznie przyciąga wzrok klientów potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami. Niektóre marki decydują się na reklamę w formie filmu, jednak koszt wyprodukowania jest o wiele większy niż prostego ale zauważalnego baneru. Takie banery może przygotować nam specjalista od grafiki lub też możemy je przygotować samodzielnie za pomocą specjalnych funkcji w Google AdWords. Jest to na tyle polecane, że AdWords wykonuje wszystko intuicyjnie korzystając z grafik umieszczonych na naszej stronie. Ogromną zaletą jest również cena – samodzielnie wykonanie baneru nie będzie kosztować nas nic.

Rodzaje remarketingu

Remarketing można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to remarketing dynamiczny idealny dla sklepów internetowych, gdzie położony jest nacisk na konkretny produkt. Dzięki temu mamy możliwość bezpośredniego wejścia na stronę aby wykonać zakupy. Drugi rodzaj to remarketing statyczny będący jedną, samodzielną reklamą. Taka reklama pojawia się zawsze – niezależnie od tego jakie strony www będziemy odwiedzać.

Czas na remarketing

Okres trwania takiej kampanii remarketingowej zależny jest od tego, co chcemy w danej chwili przekazać swoim klientom. Okres jednego “ciasteczka” może wynosić nawet do 540 dni. Jednak w przypadku produktów sezonowych, jak np. usług dedykowanych na Boże Narodzenie, okres ten będzie o wiele krótszy. Czas takiej kampanii każdy użytkownik może samodzielnie ustawić na swoich listach marketingowych. Odpowiednie ustawienia pomogą na jeszcze lepsze dotarcie do grupy potencjalnych odbiorców oraz na wzmocnienie swojej promocji.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

1 thought on “Nie daj o sobie zapomnieć (remarketing)

  1. Remarketing trzeba umieć robić. Nie wystarczy po prostu robić, bo to się nie sprawdzi a niestety bardzo wiele jest na rynku agencji, które robią. Tylko nie daje to żadnego efektu. Sama znam sytuacje, że firma prowadzi z dużym domem mediowym kampanię, a w praktyce dom mediowy puszcza reklamy na grach dla dzieci (podczas gdy produkt skierowany jest do osób starszych). Masakra …na każdym kroku trzeba pilnować podwykonawców, bo bez kontroli kampania nie odniesie żadnego skutku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *