Manager na Facebooku – jak dać sobie radę?

Manager firmy na Facebooku służy do zarządzania kontem firmowym z jednego miejsca, pomaga uporządkować kwestie reklamy, zarządzać danymi, publikować posty. To miejsce, które sprzyja działaniom firmowym i powoduje, że łatwiej jest się odnaleźć w różnych funkcjonalnościach i możliwościach. A jest ich naprawdę sporo.

Jakie możliwości daje Manager firmy?

  1. Kontrolowanie uprawnień użytkowników prowadzących konta reklamowe, jeśli jest ich więcej niż jedno. Możesz za jego pomocą przyznawać uprawnienia administratora, moderatora. Możesz nadzorować, kto umieszcza jakie treści.
  2. Monitorowanie wyników reklam. To bardzo istotne. Wiele osób pomija ten aspekt, a to dzięki niemu możemy sprawdzać która reklama jest najbardziej skuteczna i optymalizować ją.
  3. Umożliwia sumaryczne tworzenie treści i zarządzanie nimi z jednego panelu. Możesz wręcz połączyć swoje konto na Facebooku z tym na Instagramie i zarządzać nimi z jednego miejsca. To bardzo duża oszczędność czasu i uproszczenie.

 

  1. Role w Managerze firmy.

Administrator – ma pełne uprawnienia i może kontrolować wszystkie obszary. Dodaje i usuwa innych z listy pracowników, może zmienić nazwę, nadaje innym uprawnienia.

Pracownik firmy – tutaj uprawnienia są ograniczone. Pracownik może otrzymać zadanie do wykonania od administratora i je wykonać. Może wyświetlać informacje w ustawieniach firmy, jednak nie może wprowadzać żadnych zmian.

  1. Bezpieczeństwo.

Dane, które podasz wypełniając profil mają charakter niepubliczny. Oznacza to, że będą wyświetlane tylko osobom, które zostaną przyjęte do grona Twoich znajomych, czy fanów.

Warto z tego powodu używać prawidłowych danych i występować pod prawdziwym nazwiskiem. Zwiększa to wiarygodność firmy i pozwala klientom dotarcie bezpośrednio do Ciebie.

Jeśli dojdzie do zmiany danych na Twoim koncie, zostaniesz o tym poinformowany i będziesz widział, kto dokonał tych zmian.

Co więcej, Facebook nie pozwala na udostępnianie osobistych kont ani danych uwierzytelniających.

Portal bardzo dużo uwagi poświęca bezpieczeństwu danych, stworzył specjalny zespół, który ma za zadanie wyłapywać konta naruszające regulamin a także fejkowe, czyli posiadające fałszywą tożsamość.

  1. Historia reklam.

Business Manager prowadzi również historię Twojego konta reklamowego. To daje Ci wiele możliwości – sam możesz monitorować, które reklamy miały jakie rezultaty i wyciągać wnioski. Jeżeli zatrudniasz agencję do prowadzenia działań marketingowych, to możesz sprawdzać jej działania właśnie za pomocą Managera. To źródło wielu bardzo ważnych danych, które pomogą Ci przeanalizować skuteczność reklamy i zoptymalizować jej działanie w przyszłości.

 

  1. Osobne powiadomienia.

Twój profil firmowy jest powiązany z kontem prywatnym. Jeżeli korzystasz z standardowego konta Facebook, a nie z Business Managera, to dostajesz powiadomienia z obu kont w jednym miejscu. W takiej sytuacji łatwo o bałagan, natłok powiadomień może spowodować, że przegapisz coś ważnego. Jeśli prowadzisz firmę nie możesz sobie na to pozwolić.

Manager Firmy pomaga uporządkować ten chaos. Powiadamiania prywatne przychodzą w tym miejscu, co do tej pory. Natomiast powiadomienia z profilu firmowego przychodzą na Managera Firmy, więc jeśli będziesz ignorował powiadomienia od niego, to możesz coś pominąć. Należy przyzwyczaić się do systematycznego sprawdzania powiadomień z Business Managera.

  1. Konfiguracja metod płatności.

Ważną funkcjonalnością jest również zarządzanie płatnościami. Możesz dodać wygodną dla siebie metodę płatności. Żeby otworzyć linię kredytową, musisz skontaktować się z przedstawicielem Facebooka. Możesz przypisać swoim pracownikom uprawnienia do płatności i zakupu reklam w zakładce Role Finansowe.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *