Wiadomo, że content is king, i że stworzenie dobrej treści to duża część sukcesu. Ale nadal tylko część i nawet najlepszy kontent nie obroni się sam. Wręcz przeciwnie– co z tego, że napiszesz najlepszy tekst, skoro mało osób do niego dotrze? Poznaj 6 sposobów na promowanie artykułów w sieci.
-
Wysyłaj maile do starych klientów
Zbudowanie bazy mailingowej ma wiele zalet. Wiele z nich jest nie do przecenienia. Jednak najważniejszą z nich jest właśnie to, że to proste i praktycznie bezkosztowe narzędzie do promowania nowych treści na stronie czy na blogu. Oczywiście nie należy promować w ten sposób każdego jednego wpisu blogowego. Promować należy jedynie te najbardziej popularne, najciekawsze i najbardziej wartościowe. Będą to głównie poradniki i zestawienia, które mogą być przydatne dla twojej grupy odbiorców. Jest duże prawdopodobieństwo, że ciekawy newsletter lub mail przekonają odbiorców do zapoznania się z treścią.
-
Promuj w mediach społecznościowych
Jeśli masz fanpage w mediach społecznościowych (a bardzo do tego zachęcamy!) to zawsze możesz go użyć do promowania swojego wpisu. Oczywiście – i tutaj należy zachować ostrożność i promować jedynie co któryś artykuł, bowiem inaczej twoi fani po prostu będą tym zmęczeni – oczekują nieco innych treści. Jednak ma to wiele sensu – wchodzimy na Facebooka co najmniej kilka razy dziennie, zatem wiele osób zobaczy twój post promujący wpis na bloga i pewnie na niego przejdzie.
-
Znajdź kogoś do współpracy
Jest bardzo wielu blogerów i firm prowadzących blogi, którzy dopiero zaczynają i mają ciągle jeszcze niewielkie zasięgi lub podobne do twoich. Warto nawiązać z nimi współpracę – nie musi być odpłatna, może być barterowa. Znajdź osoby, które zajmują się podobnym tematem do twojego lub w jakiś sposób funkcjonują w twojej branży i zaproponuj im współpracę, na przykład poprzez tworzenie postów gościnnych lub robienie wspólnych zestawień. Oczywiście tekst opublikowany u kogoś na blogu to także linki, które mogą doprowadzić do twojej strony. To dobry sposób na dotarcie do osób, które jeszcze cię nie znają, ale interesują się twoją dziedziną pracy.
-
Zaznacz swoją obecność na forach
Fora i strony branżowe to najlepsze miejsce do promowania swoich treści i wpisów. W końcu to miejsce, które zrzesza osoby wyłącznie zainteresowanych tym, czym ty się zajmujesz. Możesz zrobić to na dwa sposoby – promować swój tekst jawnie, jeśli tylko pozwala na to regulamin serwisu, lub prowadzić marketing szeptany. Ten pierwszy sposób jest dobry o tyle, że pomaga ci budować pozycję eksperta i specjalisty w danej dziedzinie. W obu przypadkach masz szanse na zwiększenie wejść na stronę.
-
Postaraj się odpowiedzieć na jak najwięcej komentarzy
Skłonienie ludzi do komentowania wpisów na blogu jest trudne i najczęściej wymaga to naprawdę długiej i żmudnej pracy. Jedną z najlepszych możliwości jest odpowiadanie na komentarze osób czytających. I chociaż wydaje się, że nie ma to żadnego znaczenia do promowania wpisu, jest inaczej. Komentarze są społecznym dowodem słuszności, więc dla nowego czytelnika są impulsem do zapoznania się z tekstem. Na dodatek im ich więcej, tym więcej unikalnych treści, a większy ruch i zaangażowanie są promowane w wynikach wyszukiwania w Google.
-
Podlinkuj nowy tekst w starych postach
Linkowanie zewnętrzne to jeden z najlepszych sposobów na wypromowanie bloga. Jednak linkowanie w nowych tekstach do tych starszych nie wystarczy. Jeśli zależy ci na tym, by wypromować konkretny, nowy wpis, linki do niego umieszczaj także w starszych tekstach. Dlaczego? Wiele osób może do nich trafić przez wyniki wyszukiwania – im dłużej są w sieci, tym lepiej są wypozycjonowane – a z poziomu tekstu mogą odwiedzić twoje nowe posty.
Te rozwiązania pozwalają na bezpłatne promowanie postów. Jednak najłatwiejszą metodą jest zakupienie reklamy, czy to w Google AdWords, czy na Facebooku. Dobre stargetowanie i zaplanowanie reklamy to gwarancja większej liczby wejść. Jeśli masz środki, które chcesz w ten sposób przeznaczyć na marketing, połączenie działań darmowych i płatnej reklamy będzie najskuteczniejszym sposobem.
Doczekaliśmy ciekawych czasów …parę lat temu, to artykuł sam w sobie był formą promocji. Wystarczyło wypuścić artykuł, żeby tysiące osób zapoznały się z naszą marką. Teraz publikuje się artykuł i żeby miał jakiekolwiek przełożenie należy go wypromować. Promocja dla promocji bez promocji nie ma sensu.