eRzecznik prawdę Ci powie! Reprezentant, a splendor marki

O marketingu szeptanym słyszeli prawie wszyscy, jednak na czym polega funkcja eRzecznika nie wie prawie nikt. To poważny błąd strategiczny, bowiem działania przy wykorzystaniu tego drugiego często przynoszą markom wymierne korzyści wizerunkowe, co w dłuższej perspektywie czasowej ma odbicie w wynikach sprzedaży. Kim jest eRzecznik i jaka jest jego rola w budowaniu splendoru wokół marki? Wyjaśniamy w poniższym artykule.

Kim jest eRzecznik?

Gdyby marketing przyrównywać do części ciała, to eRzecznik jest ustami marki, za pomocą których prowadzona jest oficjalna komunikacja z konsumentami. W prowadzeniu tych rozmów wykorzystywane są te same narzędzia, co w przypadku marketingu szeptanego, jednakże działanie te różni się sposobem prowadzania konwersacji. Najczęściej wpisy publikuje się oficjalnie pod oficjalnym imieniem i nazwiskiem reprezentanta marki, którą również uwzględnia się w informacjach profilowych. Nierzadko przedstawiciel zamiast podawać prawdziwe personalia przedstawia się po prostu, jako e-Rzecznik.

Na czym polega praca eRzecznika?

Zadaniem eRzecznika jest reprezentowanie danej marki w przestrzeni wirtualnej. Najczęściej dzieje się to za sprawą mediów społecznościowych, for dyskusyjnych, blogów, czy portali branżowych, na których bywają nasi klienci. Osoba piastująca tę funkcję zajmuje się również odpowiadaniem na indywidualną korespondencję mailową.

Funkcja eRzecznika, a splendor marki

Współczesny klient to użytkownik świadomy oraz mający dostęp do niezbędnych informacji, dlatego tak istotna jest funkcja eRzecznika. Użytkownicy mający pytanie i wątpliwości związane z naszą ofertą za sprawą tej instytucji marketingowej czują się traktowani profesjonalnie, mając jednocześnie poczucie indywidualnego podejścia do ich problemu. Ponadto za sprawą eRzecznika budujemy prestiż marki, która wydaje się prężną i poważną instytucją posiadającą oficjalnego reprezentanta. Osoba wypowiadająca się w imieniu naszego brandu to także możliwość przekazywania rzetelnych i  wartościowych informacji na temat naszych produktów. Dzięki temu możemy budować długotrwałe relacje z klientami.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *